• Voor 15.00u besteld. Vandaag verzonden!
  • Gratis verzending vanaf €75,-
  • Meer dan 5000 producten op voorraad
Filter
Sorteren op:
Filter
Categorieën
Merk
  • Opus
  • Repro
  • Universeel
Filter voor carterontluchting
Filter voor carterontluchting Meer informatie
Meer informatie
€ 6,95
Incl. BTW
Niet leverbaar
Ontluchtingsdop, carter, past op SS50, Dax
Ontluchtingsdop, carter, past op SS50, Dax Meer informatie
Meer informatie
€ 11,50
Incl. BTW
Niet leverbaar
Ontluchtingsdop, cilinderkop Daytona 150cc, zwart
Ontluchtingsdop, cilinderkop Daytona 150cc, zwart Meer informatie
Meer informatie
€ 39,50
Incl. BTW
Niet leverbaar
Ontluchtingsdop, cilinderkop YX, OPUS
Ontluchtingsdop, cilinderkop YX, OPUS Meer informatie
Meer informatie
€ 39,50
Incl. BTW
Niet leverbaar

Het toevoegen van extra carterontluchting aan een 4-taktbrommer wordt vaak gedaan om specifieke problemen op te lossen of prestaties te verbeteren, vooral bij gemodificeerde motoren. Hier zijn enkele mogelijke redenen:

1. Vermindering van drukopbouw: Bij motoren die getuned zijn voor meer vermogen, kan de druk in het carter hoger worden door verhoogde compressie en gaslekkage langs de zuigerveren. Extra ontluchting kan helpen om die druk beter af te voeren.

2. Verbetering van olieverliescontrole: Bij hogere druk in het carter kan olie door pakkingen en afdichtingen gaan lekken. Een betere ontluchting kan dit tegengaan.

3. Warmteregulatie: Door overtollige gassen en dampen sneller af te voeren, kan de olie minder snel oververhit raken, wat de levensduur en prestaties van de motorolie verbetert.

4. Vermindering van interne weerstand: Met meer effectieve ventilatie kunnen de bewegende onderdelen in het carter lichter en soepeler bewegen, wat de algehele prestaties van de motor kan verbeteren.

5. Voorkomen van condensatie: Extra ontluchting helpt ook vocht sneller af te voeren, wat de kans op corrosie en vermenging van water met olie verkleint.

Deze aanpassingen zijn meestal alleen nodig bij motoren die intensief worden gebruikt (zoals in races of lange ritten met hoge snelheden) of die zijn aangepast om meer vermogen te leveren dan waar de motor oorspronkelijk voor ontworpen is. Bij standaard motoren is de fabrieksontluchting vaak voldoende.

Filter
We gebruiken cookies om uw browse-ervaring te verbeteren en ons websiteverkeer te analyseren. Door op ‘Accepteren’ te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.