Honda C310a
De eerste Honda bromfiets op de nederlandse markt. geintroduceerd als de Honda C310a in 1963 speciaal ontwikkeld voor de europese markt en geproduceerd in België!
Dit model zorgte voor veel verwarring bij de fietsenmakers, het 4-takt principe was compleet anders dan andere bromfietsen met een 2-takt motor. 3 bak semi-automaat en heel erg zuinig. Deze bromfiets was vooral geliefd bij postbodes die deze in grote aantallen kochten. Echt populair was hij onder jongeren niet. De 2-takt had destijds nog steeds de overhand.
Honda C310s
In 1967 kwam de opvolger van de C310a; de C310s. Buitenlangse olieleiding en kleppen schuin op de zuiger in combinatie met een andere carburateur zorgte voor meer vermogen. Het verlatingsmechanisme kon makkelijk worden vastgezet waardoor snelheden tot 60km/h gehaald konden worden.
Veel onderdelen van de c310 zijn inmiddels schaars. Beenkap, achterlicht, tankemblemen, uitlaat en beenkap zijn moeilijk verkrijgbaar. Motorisch zijn nog veel onderdelen leverbaar. Helaas zijn deze stoterstangen motoren niet uitwisselbaar met de moderne motorblokken van een SS50 of een C50.