Beschikbaarheid van Honda C50 onderdelen
Zoek je Honda C50 onderdelen? Dan ben je bij de 4taktwinkel aan het juiste adres! Wij hebben de veel onderdelen van de Honda C50 k1 standaard op voorraad en kunnen we je verder helpen met al jouw vragen of wensen! De Honda C50 is het meest geproduceerde voertuig ter wereld! Dit zorgt ervoor dat veel onderdelen in productie blijven door Honda zelf. Ook is er een grote aftermarket voor onderdelen beschikbaar! Toch zitten er veel verschillen tussen de verschillende types supercub die geleverd zijn door de jaren. Deze verschillen maken sommige originele onderdelen wat moeilijker te vinden. Lees verder hierover hieronder!
Slijtgevoelige onderdelen Honda C50
Zoals elk voertuig heeft ook de Honda C50 slijtageonderdelen. De banden, remschoenen, accu, contactpunten en condensator zijn slijtageonderdelen. Let hier dus op als je van plan bent om een Honda C50 aan te schaffen! Meer weten over het kopen van een c50? Check dan onze koopgids hieronder!
De Honda K1
De Nederlandse Honda C50 kwam begin jaren 70 op de Nederlandse markt.
Het is een van de vele uitvoeringen die Honda heeft gebouwd in deze model reeks. De C50 of ook wel Cub of Supercub, is het meest gebouwde voertuig ter wereld! De modellijn loopt nog, dus het aantal loopt nog op!
Ze zijn (net zoals bijvoorbeeld de Volkswagen golf) in zeer veel verschillende uitvoeringen gemaakt. Denk daarbij aan land specifieke eisen die doorgevoerd zijn (zoals in Nederland de trappers, het witte achterspatbord, enz...) maar ook aan motorfiets uitvoeringen: De 70cc C70 en de 90cc C90 (ook nog 110cc en 125cc op latere nazaten zoals de Honda wave en Innova en cub 125)
Je kunt de Cub type's grofweg verdelen in:
- C50 OT (oud type) tank met boutjes op het frame, contactpunten ontsteking, 6 volt elektra
- C50 K1, K2, K3: tank verzonken in het frame, contactpunten ontsteking, 6 volt elektra
- C50 NT (nieuw type) tank verzonken in het frame, CDI ontsteking, 12 volt elektra
Maar ook deze verdeling is weer verder op te splitsen in verschillende type's
Dit om maar aan te geven dat je pas kunt stellen of de C die je bezit wel of niet origineel is, als je precies weet welk type Cub je bezit.
Enkele voorgangers zijn voor Nederland de Honda C310a en Honda C310s, maar wereldwijd gezien is zijn voorgangen eigenlijk de C100.
Er zijn ook veel replicas gemaakt, zoals de SMC cub 50 en 110, en de Yamaha townmate.
Kenmerken Honda C50 K1:
Deze kenmerken gelden voor de Japanse Honda C50 K1, in Amerika is dit model geleverd als de Honda C50 Passport!:
- Deluxe versie van de C50 OT
- Framenummer begint met C50-1 of C50-3
- Framenummer heeft na C50 altijd nog 7 cijfers, dus: C50-1234567
- Framenummers met c50-2 en c50-4 zijn hoogstwaarschijnlijk startmotorversies
- Carters met koelvinnen
- Speciale beenkap
- Oplopend stuur met speciale teller
- Dronkemans knop met lamp naast het contactslot
- 7 nieuwe metallic kleuren
- 6 volt systeem
- Contactpunten ontsteking
- NT-type frame met de tank verzonken in het frame
- Solo seat voor Japanse markt
- Duo seat voor Amerikaanse markt
Heb je een C50K1?
Gebruik dan de bovenstaande tekeningen om de juiste onderdelen te vinden en te bestellen om jouw Honda C50 te onderhouden, repareren of te restaureren!
Heb je nog geen C50?
Kijk dan eens tussen ons aanbod
gebruikte bromfiesen of
import uit Japan.