Je kunt de Cub type's grofweg verdelen in:
- C50 OT (oud type) tank met boutjes op het frame, contactpunten ontsteking, 6 volt elektra
- C50 K1, K2, K3: tank verzonken in het frame, contactpunten ontsteking, 6 volt elektra
- C50 NT (nieuw type) tank verzonken in het frame, CDI ontsteking, 12 volt elektra
Maar ook deze verdeling is weer verder op te splitsen in verschillende type's
Dit om maar aan te geven dat je pas kunt stellen of de C die je bezit wel of niet origineel is, als je precies weet welk type Cub je bezit.
Enkele voorgangers zijn voor Nederland de Honda C310a en Honda C310s, maar wereldwijd gezien is zijn voorgangen eigenlijk de C100.
Er zijn ook veel replicas gemaakt, zoals de SMC cub 50 en 110, en de Suzuki townmate.
De C50K1 is te herkennen aan een oplopend stuur en de extra koelerkapjes aan de zijkant!
Deze brommers worden op het moment vrij zeldzaam door de unieke looks van deze brommer.